Snížení nákladů na údržbu letiště a zajištění bezpečného a atraktivního prostředí pro cestující je výzvou pro mnoho majitelů letišť.
Na základě vlastních zkušeností s projektováním letištních prostor zde uvádíme čtyři způsoby snížení nákladů na údržbu vašeho letištního terminálu.
1. Vstup do terminálu
Vchod do letištního terminálu je ideálním místem k odstranění nečistot a vlhkosti z nohou cestujících i z kol zavazadel a vozíků. Spousta vstupních podlahových systémů však neumí nečistoty oškrábat, otřít a absorbovat – do terminálu se tak dostane příliš mnoho nečistot, čímž se nejen zvýší náklady na úklid a čištění, ale stoupne také míra opotřebení drahých povrchových úprav interiérových podlah.
Zvolte řešení vstupních podlahových krytin, které umí seškrábnout, očistit a absorbovat nečistoty a zároveň odolá vysokému zatížení podlah letištního terminálu.
2. Prostory výdeje zavazadel
Vozíky a zavazadla u výdeje zavazadel mohou snadno poškodit okolní stěny a ty pak budou nevzhledné a mohou znamenat také bezpečnostní riziko. Běžné nátěry na stěny zkrátka neochrání před častými oděry a tvrdými nárazy, které vedou k opakované a nákladné údržbě a novým nátěrům.
Spíše než běžný nátěr nebo nerezovou ocel hledejte takové řešení ochrany stěn, které by bylo schopné tlumit nárazy, skrýt škrábance a oděry a zachovat původní vzhled bez nutnosti časté údržby.
3. Interiér terminálu
Budovy letištních terminálů, stejně jako všechny veliké budovy, se mohou rozpohybovat vlivem větru, tepelné roztažnosti nebo seismické aktivity. Zatímco dilatační spáry jsou konstrukčním prvkem terminálu, volba správných krytů dilatačních spár je velice důležitá pro bezpečí cestujících, a pomáhá zabránit poškození povrchu nákladných stěn a podlah.
Zvolte takový kryt dilatačních spár, který se již při použití v letištních terminálech osvědčil, a který je přizpůsoben jak předpokládanému pohybu budovy, tak estetickým vlastnostem terminálu.
4. Exteriér terminálu
Velké komerční budovy mohou spotřebovat obrovské množství energie na provoz osvětlení, vytápění a chlazení, což je pro mnoho letišť důvodem zavádět ekologické programy jako je LEED a BREEAM, díky kterým lze navrhovat udržitelné, energeticky úsporné budovy.
Jednou z cest k výrazné úspoře energie na letištním terminálu je udržet více přirozeného světla uvnitř a teplo venku. Snažte se tedy nalézt takový stínicí systém, který nejenže redukuje teplotu a odrazivost, ale může také zajistit výrazné snížení nároků na klimatizaci a energie potřebné k osvětlení.